YouTube objevuje stále nové způsoby prezentace reklamy. Ze západních veřejných sdělovacích prostředků přišla zpráva, že videohosting YouTube připravuje nový reklamní systém. Uživatelům bude nabídnuta možnost, před zhlédnutím samotného videa, vybrat si jeden ze tří reklamních spotů nebo spustit všechny tři za sebou.
Nová služba bude mít název TrueView. Díky ní si uživatelé YouTube budou sami moci vybrat, jakou reklamu chtějí sledovat a jakou ne. Úplně odmítnout reklamu bude možné pouze při sledování krátkých videotracků, přičemž reklamní společnosti nebudou platit za vynechané video. Pokud uživatel využije dlouhohrající video, potom místo reklamního bloku na počátku, může nastavit reklamní přestávky v průběhu videa.
Služba se nyní nachází ve stádiu testování. Jména reklamních firem, participujících na testování TrueView nejsou prozatím známa. Očekává se, že tento nový reklamní systém bude oficiálně spuštěn v nejbližších týdnech.
Nutno podotknout, že TrueView se nestane novinkou na trhu. Podobná služba byla realizována již v roce 2007 americkým videohostingem Hulu a nazývala se "Ad Selector". V současné době je téměř 10 % videoklipů na Hulu vybaveno volbou výběru reklamy. Vynechávat, nebo lépe vypouštět reklamní oznámení v Hulu nelze.