Skupina Microsoft Research zveřejnila Augmenting Web Pages and Search Results to Support Credibility Assessment („Rozšíření www stránek a vyhledávacích výsledků pro zvýšení důvěry ke zdroji"). V dokumentu jsou odhaleny hlavní faktory, podílející se na utváření žebříčku vyhledávače s cílem definovat autoritu a kvalitu webu.
Vnitřní faktory:
- pravopisné chyby v textu;
- počet reklamních bloků na stránce;
- typ domény (.com, .gov atd.).
- existence certifikátů a cen, jako např. Alexa Rank, Webby Award, Health on the Net (HON);
- PageRank dle toolbaru a pozice v klíčových zadáních;
- rozšiřující informace z takových webů, jako Bit.ly, a jiných webu zaměřených na zkracování odkazů, FB like, přemostění, kliky a komentáře na Facebook, kliky podle zkrácených URL-adres na Twitteru, záložky na Delicious.
- hlavním ukazatelem popularity je vztah počtu jedinečných uživatelů k celkovému množství návštěvníků;
- geografický záběr publika webu, tj. přítomnost návštěvníků z různých regionů;
- čas, po který URL adresa byla otevřena v browseru (odráží fakt, jak dlouho přibližně byla stránka prohlížena);
- ukazatel návratů (jak často se uživatel vracel na stránku);
- popularita mezi experty (údaje o chování lidí, kteří se ukázali být experty na určitou tematiku).