Marketingová skupina Newmann Bauer shrnula výsledky rozvoje internetové reklamy za rok 2009. Celkový přírůstek online reklamy na ruském trhu činil 6 %, to znamená 3,5 miliard dolarů. Vzrostl také objem kontextové reklamy a PR.
Podle průzkumu je internet nejdynamičtěji se rozvíjejícím reklamním odvětvím. Počet ruských internetových uživatelů se podle průzkumu pohybuje okolo 31 milionů. Rusko se tak stalo zemí s čtvrtým největším internetovým publikem v Evropě. Prodloužila se také doba, kterou tráví Rusové na internetu. Národní vyhledávač Yandex navíc zaujal sedmé místo v žebříčku světových vyhledávacích systémů.
Průzkum prokázal, že v krizovém roce 2009 byl internetová reklama jediným reklamním typem, do kterého lidé investovali více než v minulosti. Odborníci odhadují, že výdaje na online reklamu každý rok porostou minimálně o 20 %.
Více informací najdete v ruské závěrečné zprávě z průzkumu.