Zahraniční zdroje uvádějí, že Facebook nyní testuje nový systém cílené reklamy v reálném čase. Testovanou skupinu tvoří 1% uživatelů. Pro tyto účastníky sítě se téměř okamžitě objevuje reklama relevantní jejich zprávám.
Paul Verna, hlavní analytik eMarketer, komentuje: „Je to možnost pro reklamní společnosti, jak vstoupit do dialogu s uživateli, přičemž operativnost reakce znamená velkou výhodu. Ale k tomu, aby to tak probíhalo, musí Facebook fungovat pozorně, aby nešlápl vedle a nezastrašil uživatele vpádem do jejich osobního života".
Byly zaznamenány i komičtější příklady reklamního cílení. Například při zveřejnění statusu „Vážně mě štve invaze komerce do mého osobního sociálního života" Facebook zobrazí reklamu na Xanaxu (uklidňující prostředek). Na status „Stop, proč sakra všechno, co řeknu, je tu stíháno cílenou reklamou?" se objeví inzerát na knihu „Práce s cílenou reklamou" ("Dealing with Targeted Advertising"). A při spuštění „Vážně toho nechte... Je mi hrozně", můžete vidět reklamu nějakého sanatoria v rekreační oblasti, kam je možné utéct od městského shonu a v klidu si odpočinout.