Němci jsou konzervativní, chtějí být vždy dobře informovaní a s ostatními uživateli internetu se rádi dělí o své profesní zkušenosti. Chystáte se vstoupit na německý trh a nevíte, jak zaujmout tamní obyvatele? Zjistěte, jaké trendy hýbou německým internetem a buďte lépe připravení.

T-Online: portál, na kterém se vyplatí inzerovat

Nejpoužívanějším vyhledávačem je - stejně jako v mnoha dalších zemích Evropy - Google. Podle údajů z WebCertain.com ovládá 88,5 % trhu. Důležitou roli ve vyhledávání hraje také Yahoo. Mezi nejvíce navštěvované stránky patří T-Online.de, který zdarma nabízí založení a provozování e-mailových klientů. Stejně jako český Seznam i T-Online.de funguje jako zpravodajský portál. T-Online v poskytování e-mailových služeb konkurují GMX nebo Web.de a v informování veřejnosti portály Spiegel, Bild nebo Stern.

Nejoblíbenější internetové stránky

Unikátní návštěvníci za měsíc (v tisících)

T-Online

3,603

Yahoo

1,605

AOL

1,529

Microsoft

1,429

Lycos

1,264

Profesní sítě a zábava

Němci se řídí heslem - nejdříve práce, poté zábava. Mezi nejoblíbenější německé sociální sítě proto patří openBC zaměřená na výměnu obchodních a profesních informací. Multijazyková síť, která se nápadně podobá mezinárodní LinkedIn, obsahuje více než 2000 nejrůznějších skupin zaměřených na různé obory podnikání. Uživatelé na openBC hledají nové pracovní příležitosti nebo obchodní partnery.

Na virtuální setkávání s přáteli Němci využívají Studiverzeichnis. Síť funguje podobně jako Facebook. Se svým celosvětově známějším konkurentem zatím bojovat nemusela, situace se ale pravděpodobně změní. Facebook se totiž chystá i do Německa.

Jaké další sociální sítě si Němci oblíbili?

  • Sevenload - kombinuje mikroblogování a sdílení videí
  • Photocase - sdílení fotografií
  • Mister wong - systém na záložkování oblíbených internetových stránek

Úspěšná kampaň = kampaň vedená odborníky

Německý trh je specifický v mnoha směrech. Pokud chcete svojí propagaci opravdu dobře zacílit, oslovte zkušené odborníky - rodilé mluvčí, kteří se na německém internetu pohybují jako ryba ve vodě. Nevíte, kde je najít? Poradíme vám. Kontaktujte nás a získejte více informací o online marketingu v Německu.