Chystáte se vstoupit na evropský trh? Nevíte, na co si dát pozor a na co se naopak zaměřit? Přečtěte si článek o aktuálních marketingových trendech na internetu v Evropě a naučte se, jak být úspěšní.
Evropané jsou hrdí na svůj mateřský jazyk
Evropané jsou konzervativní a při vyhledávání na internetu používají především svůj rodný jazyk. K nejvíce rozšířeným řečem patří angličtina. Silné postavení mají také němčina a španělština, kterými hovoří 13 % evropské populace, nebo francouzština, která je typická pro 12 % Evropanů. Chcete oslovit obyvatele mnoha národností? Zapomeňte na univerzální internetové stránky v angličtině a rozšiřte svůj web o unikátní jazykové mutace v mateřských jazycích vašich potenciálních zákazníků. Jen tak vás budou moci snadno najít Rusové, Angličané i Francouzi.
Nejvíce používaným vyhledávačem je podle portálu WebCertain.com Google. Oblíbili si ho především Nizozemci. Zato Čechům k srdci příliš nepřirostl.
Spoléháte se na PPC reklamu? Pokud se chystáte na vstup na evropský internetový trh, měli byste zainvestovat především do Google Adwords.
Optimalizace vyžaduje trpělivost, ne velký rozpočet
Zajímá vás, co vás bude stát kvalitní optimalizace pro evropské vyhledávače? Především velkou dávku trpělivosti a odhodlání. Stabilní výsledky se v Evropě totiž dostaví průměrně po šesti až osmi měsících. Kdo si však umí počkat, zaplatí za kampaň méně. Mnoho marketingových nástrojů je totiž na evropském internetu k dispozici zdarma, například vybrané registrační katalogy, portály pro publikaci tiskových zpráv nebo analytické nástroje pro webmastery. Rozpočet na propagaci tak může být nižší, než byste čekali.
Sociální sítě: praktické informace i zábava
Evropané informace na sociálních sítích více konzumují, než vytvářejí. Hledají tu především neoficiální informace o produktech a službách nebo praktické návody na zlepšováky do domácnosti i do práce. Kontakt s přáteli je pro obyvatele Evropy až na třetím místě.
Jen malé množství Evropanů si píše svůj vlastní blog. Většina uživatelů sociálních sítích raději sdílí vlastní fotografie nebo videa nalezená na internetu. Nejaktivnějšími sběrači zajímavostí jsou Rusové, kteří mají na svědomí 40 % uploadovaných dokumentů v evropských sociálních sítích. To je o 10 % více než například v Nizozemí, Španělsku, Itálii nebo Německu. K nejméně aktivním a zároveň nejkonzervativnějším zemím patří Německo a Francie. Ve všech Evropských zemích přitom sociální sítě okupuje mladší generace.
Svěřte se do péče expertů
V Evropě více než kde jinde platí, že jiná země - jiný mrav. Pro realizaci marketingové strategie se proto vyplatí najmout experty z různých států, kteří dobře znají specifika národního iternetu a skvěle ovládají místní jazyk. Poradíme vám, jak na to. Kontaktujte odborníky ze společnosti SOVA NET a vyzrajte na různorodý evropský trh.